13 december 2014

Återanvändning och ny omgång..



Det har blivit några inlägg på Bloggen genom åren. Närmare bestämt 1852 stycken. Med tanke på att det är jag själv som står för 100% av dessa inlägg anser jag mig unik, på något sätt! Undrar om det finns så många enmansbloggare som producerat inlägg i den omfattningen? Inte vet jag! Man kan ju undra vad det är som driver en att fortsätta skriva? 

När jag då och då går tillbaka och granskar, läser, de inlägg som jag skrivit tidigare blir jag ibland uppriktigt förvånad, och överraskad, hur jag formulerat mig emellanåt. Undrar helt ärligt om det verkligen var jag som "skrev så"! Och så är det. Ingen annan är skyldig.

Det fina med att ha producerat denna mängd av inlägg är att jag kom till en ovanligt klarsynt insikt. En rätt spännande sådan, dessutom. Recirkulation, tänker jag på. Eller återanvändning. Det ligger helt i tiden. Gamla sopor blir som nya. Varför slänga det som går att återanvända?

Av den anledningen kommer jag därför under en tid att reprisera en del inlägg som äger en viss bärkraft även idag. Eller också inte. För mig själv blev läsandet av gamla inlägg lite av en nostalgitripp. Plötsligt mindes jag saker jag försökt förtränga. 

Nåväl, så får det bli. 

----

Dagens matcher i Hockeyallsvenskan blir spännande. Med lite flyt vinner "rätt lag" och hjälper oss i strävandet att klättra än högre upp i tabellen. Tre matcher är lite intressantare för oss:

AIK  - Mora
BIK Karlskoga - Karlskrona
Malmö - Timrå

Orkar AIK komma tillbaka ännu en gång? Ytterst tveksamt då de tycks fallit tillbaka till den ruta de stod på vid tränarbytet. Har dessutom viktiga spelare borta och senaste nyförvärvet är inte spelklart. Hoppas på att AIK orkar skrälla, igen. Mora känns dock som det klart starkaste laget och kommer troligtvis defilera hem denna match..
- Heja AIK!


Karlskoga är ruskigt bra form just nu. Nio vinster på de elva senaste omgångarna och i senaste matchen vände de 0-2 bort mot Mora till seger med 3-2 i sudden. Karlskrona, å andra sidan, har även de bra form. Kan bli en riktigt bra match som jag givetvis kommer följa via Viasat! Mig skulle det inte störa nämnvärt om lagen delar på poängen!
- Heja båda lagen!

Malmö ska inte ha några problem med att avfärda Timrå hemma, men, hoppas kan man ju! Timrå har trots allt en hygglig defensiv och orkar de stå emot tillräckligt länge kommer de få sina chanser offensivt. Timrås chans till poäng bedömer jag till mindre än 25%, men, hoppet finns till att de stjäl någon pinne av pågarna:)
- Heja Timrå!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar