1 november 2014

Johner, Johner, Johner...


Här var jag väldigt nöjd. Oavgjort och poäng i en match som varit förlorad! Dustin Johner har krutat in 2-3 och 3-3 och tagit oss till sudden. Vi har klarat av ett boxplay med spel 3 mot 4. Mina tankar vandrade redan iväg mot straffläggningen. Vem skulle ta våra straffar?




Men då, som en skänk, får Rögles #17 Mattson hjärnsläpp och slashasar Jonas Fransson med en utvisning som följd. Plötsligt får vi chansen att avgöra i sudden!



Med endast sekunder kvar av matchen slänger Dustin Johner iväg pucken mot mål. Mest i desperation. Och, se på fan, den studsar in! Tiden är 59,59,6 på matchuret. Med 0,4 sekunder till godo glider pucken över mållinjen och vändningen är ett faktum!

Vi spelare inte vår bästa hockey, vi skapar inte de hetaste chanserna, vi bjuder på två mål, men vad fan gör det en dag som denna. Laget visade upp en enorm moral. Dessa två poäng betyder så oändligt mycket mer än "bara" två poäng. Denna insats visar att laget har en förmåga, en potential, som kan bli oerhört viktig kommande matcher. Vi kan spela halvbra, vi kan göra misstag, men vi vägrar förlora! Stort!

Återkommer med en mer utförlig summering av matchen under morgondagen.

- Jag älskar detta lag som gör mig så förvirrad, frustrerad, ångestfull, glad, lycklig och harmonisk!

(Bilderna till detta inlägg är friskt hämtat från dagens direktsändning: @ViasatHockeySE)


3 kommentarer:

  1. Kan bara instämma. Laget berör. Länge sedan jag kände mig så glad. Var borta på 50 års fest och smög in i ett rum för att se upplösningen men stängde ned vid 1-3 och utvisning på Erik Andersson. Kollade ngn timme senare in på burken och trodde jag drömde. Ett under!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var ju skämmigt nog att plocka fram laptop och mobil och logga in på Viaplay efter att ha hälsat på 50årsjubilaren och några gäster.

      Radera