3 november 2014

Jan Urbas




Och vem fan e det, tänkte jag spontant! Fick fundera en stund och så småningom dök Malmö upp i skallen. Spelade han inte där? En snabb tjeck(!) på Elitprospekt bekräftade detta. En stor och rejäl pjäs som tydligen både kan lira center och vinge. Bra så. Vi behöver lite mer power mitt i slottet. Vi kan inte bara förlita oss på att Dustin Johner ska få stå ifred och knäppa in puckar på löpande band.

Enligt Slaghöken Johan, MrMadhawk, anser han att detta är en bra grabb, en bra värvning, som kommer göra gott i vår trupp. Han om någon borde veta då han följt Urbas i Malmö ett antal säsonger. Har lyssnat av med lite löst folk som jag har kontakt med runt om i hockeysverige och det är övervägande en positiv respons. Speciellt supportrar till Växjö anser att Urbas är en bra och nyttig spelare som kommer göra bra ifrån sig i hockeyallsvenskan.

Däremot ansåg inte KHK:s sportchef att Urbas var ett namn att satsa på då han avböjde en förfrågan från dennes agent inför denna säsong, vad jag förstår.

Ur mitt perspektiv anser jag att Jan Urbas kan bli en bra lösning. Speciellt om han lirar som center. Som bekant tappade vi centrar då Fornataro och McGrath fick lämna. Nu fyller vi på med en pusselbit som kan bli bra.

Säg så här: - En spelare som är landslagsman och lirat VM, det är inte kattskit precis!


Nu hälsar jag Urbas välkommen och ger honom tre fyra matcher att bevisa för mig, och alla andra, att han blir en reell tillgång för Gulsvart!




Tjossan...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar