21 oktober 2014

Ny back och kanske Tessier...


Idag landade sportchefen en reslig pjäs till vårt försvar. Rena Haubitsen och man pratar militärspråk. Mycket muskler och en hel del dynamit i samma paket. En rejäl pöjk med andra ord. Jag pratar naturligtvis om Robin Jacobsson som ansluter från Leksand. Ett Leksand där han fått sparsamt med speltid och ansetts "inte räcka till". Eller också har han inte "passat in". Vad vet jag? 

Robin har flyttat runt en del de senaste säsongerna och vi är många som minns honom från den tid då han spelare i Tingsryd. Då stack han ut. Skiljde sig från mängden. Inte bara stor och rejäl utan även med riktigt bra fart på skridskorna. Han lämnade Tingsryd för spel i Luleå, blev utlånad till Brynäs för att sedan värvas av Leksand till denna säsong. Har man gjort 108 matcher i SHL och skramlat ihop statsen -13 får det anses som hyggligt. En spelare med SHL-rutin kan bli fina fisken. Frågan är bara hur våra backpar ska formeras. Å andra sidan är detta Filanders huvudvärk inte inte min. Kan Robin få samma fina utveckling som Stefan Warg hade hos oss blir jag nöjd..


Klart idag blev även att Jonte Berg stannar resten av säsongen. Bra, säger jag. Han behövs. Spelare med fart är alltid bra att ha. Oavsett om han får fokusera på boxplay eller ska vara med och skapa snabba spelvändningar eller ligga hårt och forechecka. Fart var under flera omgångar en stor bristvara i laget.

Rykten gör gällande att vår sportchef är ute och fiskar efter Kelsey Tessier. En spelare som var riktigt bra när han spelade med Rögle. Dock en liten finesslirare. Är det vad vi behöver? Jag är skeptisk. Det som talar till hans fördel är att han var bäste poängplockare för RBK i Kvalserien. Bäst när det gällde, helt enkelt. Sådant är inte vi bortskämda med när det gäller våra importer de gånger vi nått KS.

Go´natt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar