1 september 2014

Tillfälligt avbrott...

"VIK:are"


Så är det. Ett tillfälligt avbrott i bloggandet. Samlar kraft inför seriestarten. Visst har jag hört en del roliga och intressanta saker sedan senaste inlägget men det mesta har redan "kommit ut" via andra sociala medier, eller skribenter.  Ett exempel är ju insamlingen av pengar för att förstärka truppen med en "riktigt bra back". Jag, liksom många andra, tror och hoppas att det är Brendan Mikkelson som är på tapeten. Det vore en värvning som skulle få våra konkurrenter att blekna, minst sagt. Nog för att Nick Angell är bra, men, Brendan är nog snäppet vassare, anser jag. Mer allround. Framför allt mer fysik. Tillsammans kan dessa två backar bli den verkliga tungan på vågen för utgången av årets seriespel. 

När det gäller spelare som faller ifrån truppen så är det egentligen inga större överraskningar. Både Oscar Pettersson och Kevin Weiskog hade tydligen lite svårt att övertyga i de matcher de fick spela. Kevin som förra säsongen lånades ut till både Vimmerby och Sundsvall får ta omtag, igen. När det gäller Oscar Pettersson hoppas jag han får en annan klubbadress än Nittorps IK. Ska han utvecklas behöver han nog få spela med ett lag av bättre kaliber. 

Träningsmatcherna i Mora var ju inte så mycket att yvas över. Förlust mot Vita Hästen och oavgjort mot Lillehammer i en match som fick avbrytas i början av tredje perioden. Enligt vittnen till dessa drabbningar hade VIK stundtals lite svårt med försvarsspelet. Sex insläppta mål mot Vita Hästen tycks understryka detta även om sista kassen i eget mål var efter att man tagit ut målvakten.

Nu väntar träningsmatch mot SSK. Kanske blir det bättre ordning på det mesta redan där men oavsett vilket så delas det inte ut poäng. Det är först i hemmapremiären mot Hästen som jag förväntar mig att spelet ska börja sitta. Då tar vi alla poäng. Så enkelt är det...

Ha det gott alla..



3 kommentarer:

  1. Han på bilden är Janne vars pappa en gång i tiden satt i kuren bakom målen och rattade grön och röd lampa vid avblåsning respektive mål :) /DaddyAros

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är en artikel om måldomarkurar innan videogranskningens tid som jag postat på twitter men du kanske missade http://www.gd.se/fore-videogranskarnas-tid :) /DaddyAros

      Radera